متهم به ۳۰ فقره زورگیری در مشهد دستگیر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) قتل سه عضو خانواده توسط پدر افسرده (۹ خرداد ۱۴۰۳) باغ بام ها مدرن ترین راه بهبود محیط زیست شهری عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حل بسیاری از مشکلات کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دمای مناطق گرمسیر استان تا ۴۰ درجه! اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش ۵ زندگی دیگر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) بانوان پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنند ژنتیک و وراثت اصلی‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در کودکان بیماری MS درمان قطعی ندارد، اما با مصرف دارو می‌تواند به خوبی کنترل شود والدین؛ فرزند اول را برای حضور نوزاد جدید آماده کنند بی‌احترامی، زخمی است که با کودک می‌ماند! چه زمانی وقت مداوا و جراحی چاقی در کودکان است؟ راز جوان‌تر شدن در پیری آخرین فرصت برای ازدواج‌نکن‌ها | زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون دهه شصتی به صدا درآمد درباره بیماری «ام اس» و راه‌های پیشگیری از آن پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) خیران مدرسه‌ساز ۳۰ کلاس جدید در حاشیه مشهد می‌سازند اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟ فروش خودرو سیل‌زده مشهدی به ۵ میلیون تومان! سرقت مسلحانه گله گوسفندان در حوالی مشهد
سرخط خبرها

بدون دفترچه تامین اجتماعی چگونه دارو بگیریم و ویزیت شویم؟

  • کد خبر: ۵۸۹۱۹
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
بدون دفترچه تامین اجتماعی چگونه دارو بگیریم و ویزیت شویم؟
از اول اسفند ۹۹ چاپ دفترچه تامین اجتماعی متوقف می‌شود، از این تاریخ به بعد پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم حجتی‌پور امروز اظهار داشت: چاپ دفترچه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه متوقف و از این تاریخ ارائه خدمات در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی درمان با ارائه کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به توسعه روند درمان الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال از اجرای طرح نسخ الکترونیکی تعبیه شده در سایت تامین اجتماعی می‌گذرد، سایر پزشکان هم باید به سمتی بروند که از سامانه‌ نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند؛ ثبت سوابق پزشکی و شناسایی بیماران از مزایای ثبت نسخه بصورت الکترونیکی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: دفترچه‌ای بیمه‌ای که برگه دارند کمافی سابق معتبر هستند و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به پزشک، خدمات درمانی دریافت کنند.

حجتی‌پور ادامه داد: بیمه شدگانی که برگه دفترچه یا اعتبار آن به پایان رسیده قبل از مراجعه به پزشک بامراجعه به سایت medical.tamin.ir ویا شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند و استعلام استحقاق درمان خود را بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر استحقاق به درمان باشند یعنی با مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کارت ملی مجاز به استفاده از خدمات درمانی هستند.

حجتی‌پور ادامه داد: نوزادان تا یک ماه با ارائه کدملی مادر می‌توانند خدمات بگیرند و همچنین برای کسانی که هنوز کارت ملی ندارند، ارائه شناسنامه برای دریافت خدمات کافی است.

وی در خصوص بیمه‌های تکمیلی نیز، گفت: طی مکاتباتی این موضوع را با بیمه‌های تکمیلی حل و فصل کرده‌ایم، فرایند الکترونیک به گونه‌ای تعریف شده که همه بیمه‌ها می‌توانند استفاده کنند.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات پارکلینکی داشت و افزود: این یکی از مزایای طرح است تاریخ ارائه خدمات در سیستم ثبت می‌شود و بیمه شده با ارائه کد ملی می‌تواند از خدمات استفاده کند.

وی افزود:  از اول اسفند، پزشک می‌تواند در سرنسخه مطب خود با درج کد ملی بیمار دارو نوشته تا بیمار در داروخانه و مراکز پاراکلینکی خدمات دریافت ‌کند.

حجتی‌پور در پایان، خاطرنشان کرد: اگر پزشک طرف قرارداد نبود، بیمه شده با ارائه کارت ملی می‌تواند خدمات را با سرنسخه پزشک دریافت کند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->